Kiszivárgott az a frissített útmutató, amely alapján a Google a webhelyeket minőség szerint rangsorolja. A keresőportál szerint az a jó portál, ahol kevés a reklám, sok a szakértő, valamint megbízható és elismert.
Az ITE.hu portál azt írja: kiszivárgott az az útmutató, amelyet a Google készített azon emberek számára, akik a weboldalakat és a találati listát manuálisan ellenőrzik. Ennek az a célja, hogy a Google valós emberi visszajelzések alapján tudja javítani az algoritmusát.
Ebben a dokumentumban a Google meghatározza, hogy mit tekint minőségi weboldalnak, milyen szempontoknak kell megfelelnie a honlapoknak. A legnagyobb újdonság az EAT értékelés, amely az angol expertise, authoritativeness or trustworthiness szavakból származik. A lényege, hogy egy weboldal akkor számít minőséginek, ha az ott megjelenő tartalom szakértőtől származik, és a weboldal megbízható és elismert – írja a portál.
Túl sok reklám = gyenge minőség?
Míg korábban a Google enyhébben bírálta el a reklámok jelenlétét az oldalon, most már egyértelműen megfogalmazza, hogy a túl sok reklám egyértelműen a gyenge minőség jele. (Ez persze szembemegy a Google hirdetéskezelő rendszere, az Adsense szempontjaival.) A gyenge dizájnt sem szereti a keresőportál; a cikkek szövegének reklámokkal történő megszakítását legfeljebb egy helyen tartja elfogadhatónak a cég.
Megbízható webshopok előnyben
A Google szemében egyre fontosabbá válik a kiegészítő tartalom – például egy webshop esetén a többféle keresési mód, vagy a hasonló termékek bemutatása, jó navigáció, kapcsolódó cikkek, stb. A webshopoknál szintén fontos a vevőszolgálat, a cégadatok, a vásárláshoz kapcsolódó fontos tudnivalók megfelelő bemutatása, azaz a megbízhatóság – írja az ITE.hu.
forrás: http://privatbankar.hu/kkv/kiszivargott-mi-alapjan-dont-a-google-a-te-oldalad-hol-all-270661